Case study

Buily Product Ads

Buily Product Ads

Buily Product Ads to system reklamy kontekstowej dedykowany dla rynku eCommerce. Adserwer pobiera informacje o ofertach sklepów internetowych i emituje kontekstowo dopasowane reklamy produktów na partnerskich serwisach tematycznych.

Specyficzne cechy usługi

Specyfika reklam produktów wiąże się z ich dużą liczebnością oraz koniecznością częstej aktualizacji ze względu na zmiany ceny. Dlatego w celu automatyzacji pracy, sklepy internetowe integrują swoją ofertę z systemem Buily Product Ads za pośrednictwem plików XML, które są regularnie wczytywane. Chcąc łatwiej zarządzać kosztami reklamy, reklamodawca ma możliwość definiowania grup towarowych, np. poprzez określenie kategorii lub marki należących do tej grupy produktów i ustawiania w tych grupach stawek CPC, także jako procent ceny każdego produktu. Aby dopasować reklamę do strony internetowej, analizowana jest jej treść i następuje swego rodzaju licytacja reklam pasujących produktów według algorytmu Vickrey'a.

Projekt funkcjonalny i graficzny

W związku z tym, że usługa Buily Product Ads wprowadza kilka innowacyjnych rozwiązań, wyzwaniem było takie zaprojektowanie interfejsu, aby był on intuicyjny i łatwy w obsłudze.

Buily Product Ads screen

Przed opracowaniem projektu graficznego, za pomocą oprogramowania Axure RP, został zaprojektowany w pełni klikalny prototyp frontend'u i backend'u całego serwisu Buily Product Ads. Makiety funkcjonalne posłużyły do przeprowadzenia pierwszych testów na użytkownikach i optymalizacji użyteczności serwisu oraz w znaczącym stopniu ułatwiły pracę grafikowi, a następnie programistom i webmasterom.

Rozwiązania techniczne

W przypadku każdego adserwera, krytycznym jest takie jego zaprojektowanie, aby był on niezawodny i wydajny. Osiągnąć można to wyłącznie poprzez replikację zarówno serwerów frontowych, jak i serwerów bazodanowych. W związku z tym, że obciążenie systemu wzrasta wraz ze wzrostem popularności usługi, jego wydajność zapewnia skalowalna architektura oraz wykorzystanie narzędzi do cachowania, jak Varnish czy Memcached. Kontekstowe dopasowanie reklam jest realizowanie poprzez odszukanie istotnych dla każdej strony słów kluczowych i wyszukanie ich w nazwach i opisach milionów produktów znajdujących się w indeksie serwera Lucene Solr. Następnie w puli najlepiej dopasowanych produktów następuje licytacja na podstawie zadeklarowanych stawek CPC, zgodnie z algorytmem Vickrey'a. Od chwili żądania strony wydawcy do prezentacji reklamy upływa zwykle mniej niż jedna sekunda, a w tym czasie odbywa się analiza strony, dopasowanie produktów, licytacja stawek, zapisanie statystyk i wysłanie informacji o produkcie wraz z jego zdjęciem. To wszystko jest możliwe dzięki zaprojektowaniu wyrafinowanej architektury, w której zastosowano zreplikowaną nierelacyjną bazę danych MongoDB.

Wybrani klienci Dotcom River