Case study

Opinia klienta

Dagmara Kruszewska

Dagmara Kruszewska
Country Manager Poland
Sofort Banking

Miło nam zakomunikować, iż z usług firmy reprezentowanej przez Pana Piotra Jarosza mieliśmy okazję korzystać w ramach współpracy marketingowej oraz porad eksperckich w branży e-commerce.

W przyszłości będziemy z pewnością sięgać ponownie po wiedzę ekspercką Dotcom River, a ponadto możemy polecić ją jako firmę działającą rzetelnie i wywiązującą się z przyjętych zobowiązań.

Trusted Shops

Konsulting Trusted Shops

Wprowadzenie Trusted Shops na polski rynek eCommerce

Trusted Shops jest europejskim liderem w branży certyfikacji sklepów internetowych, działającym od 1999 roku głównie na rynku Niemieckim. W naszej opinii jest to jedna z najlepszych usług tego typu w Europie, dlatego zaprosiliśmy prezesa firmy, pana Jean-Marc’a Noel’a, na organizowaną przez nas w 2008 roku konferencję Dobry Kupiec, a w 2010 rozpoczęliśmy współpracę związaną z wprowadzeniem usług Trusted Shops na polski rynek eCommerce.

Specyficzne cechy usługi

Badania, którym poddawani są sprzedawcy internetowi przez firmę Trusted Shops, uwzględniają ponad 70 szczegółowych kryteriów, takich jak wypłacalność, warunki regulaminu sprzedaży, przejrzystość cen, obsługa klientów oraz ochrona ich danych osobowych. Wynik audytu decyduje o przyznaniu znaku jakości Trusted Shops oraz udzieleniu gwarancji dla kupującego.

Wszystkie te zagadnienia, począwszy od audytów finansowych sprzedawców, poprzez dostosowanie ram prawnych, a skończywszy na stronie internetowej Trusted Shops, marketingu i współpracy z partnerami, wymagały adaptacji do specyfiki polskiego rynku i stanowiło to nasze zadanie.

Dostosowanie usług Trusted Shops do polskiego rynku ze względu na swoją rozległość było realizowane przez blisko 6 miesięcy i obejmowało m.in.:

Faza przygotowawcza:

  • badanie potencjału rynku eCommerce;
  • analiza konkurencji w zakresie certyfikacji sklepów oraz opinii konsumenckich;
  • rozpoznanie sieci partnerskiej dostawców oprogramowania dla sklepów.

Faza wdrożeniowa:

  • korekta tłumaczeń systemu informatycznego, strony internetowej i materiałów marketingowych;
  • koordynacja współpracy działu prawnego klienta z polską kancelarią prawną;
  • organizacja oddziału Trusted Shops w Polsce.

Faza uruchomienia:

  • prowadzenie działań marketingowych oraz public relations;
  • inicjowanie współpracy z partnerami;
  • pozyskiwanie pierwszych klientów referencyjnych, certyfikowanych przez Trusted Shops.

Chcesz zoptymalizować wyniki biznesowe Twojego e-Commerce?

Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia, aby w pełni czerpać zyski z e-biznesu, unikając niebezpiecznych pułapek

Świadczone przez nas usługi konsultingowe dla sklepów internetowych i e-biznesów mają głównie na celu poprawę efektywności oraz zabezpieczenie celów biznesowych, zwłaszcza dla nowo wdrażanych projektów. Jako konsultant eCommerce wykonujemy:

  • Analizę biznesu, aby ocenić jego potencjał i nakreślić właściwą strategię. Gruntowne badanie modelu biznesowego usługi na tle czynników rynkowych i konkurencji, pozwala stworzyć plan działania i dobrać narzędzia, dzięki którym Twoja inwestycja ma realne szanse sukcesu w danej branży.
  • Audyt systemu eCommerce i testy A/B, w ramach których badamy zalety i słabości stosowanego lub planowanego rozwiązania pod kątem specyficznych potrzeb jego użytkowników. Analiza użyteczności serwisu (usability analysis), na którą składają się architektura informacji i projekt interakcji (user experience), a także treści i komunikaty kierowane do użytkownika, często są kluczowe dla uzyskania zamierzonej konwersji. Liczne case studies potwierdzają, że optymalizacja stron docelowych (landing pages), oparta na zastosowaniu odpowiedniego układu i kolorystyki elementów oraz języka komunikacji, może kilkakrotnie zwiększyć sprzedaż, liczbę pobrań, rejestracji, czy też innych pożądanych akcji użytkownika.
  • Audyty prawne działalności online i ochrony danych osobowych przy współpracy z rzetelnymi kancelariami prawniczymi. Audyt prawny regulaminu e-usługi czy sklepu internetowego, opracowanie polityki prywatności i polityki bezpieczeństwa, wraz z audytem systemu i procesem rejestracji danych osobowych w rejestrze GIODO, gwarantuje bezpieczeństwo prawne i stabilność e-biznesu.
  • Strategię działań marketingowych, które zwiększą ruch, zaangażowanie i lojalność użytkowników, a co za tym idzie, konwersję i zyski w Twoim sklepie czy e-biznesie. Jako autorzy własnych systemów reklamowych do optymalizacji kampanii Google AdWords, oraz usług zintegrowanych z kanałami social media, posiadamy praktyczną wiedzę z zakresu efektywnych metod eMarketingu.

Wybrani klienci Dotcom River