Case study

Webring SymbioStream

Webring SymbioStream

SymbioStream to narzędzie optymalizujące przepływ użytkowników pomiędzy komplementarnymi sklepami internetowymi, w celu przekonwertowania ich w klientów.

Specyficzne cechy usługi

Podstawowym założeniem systemu SymbioStream jest przekierowywanie ruchu pomiędzy sklepami internetowymi o uzupełniających się ofertach, np. ze sklepu z kinami domowymi do sklepu z filmami wideo, lub ze sklepu obuwniczego do sklepu ze skarpetami. Drugim ważnym kryterium doboru partnerów w SymbioStream jest profil ich klientów, w tym płeć oraz wiek, deklarowane przez sklepy. Usługę SymbioStream udostępnia katalog sklepów internetowych Sklepy24.pl.

Projekt funkcjonalny i graficzny

Webring SymbioStream screen

Najważniejszym widocznym elementem usługi SymbioStream jest widget promujący komplementarne sklepy internetowe. Widget jest ładowany w nagłówku strony internetowej po jej pełnym załadowaniu i jest pływający względem jej treści. Z widgetem jest zintegrowana wyszukiwarka sklepów internetowych Kangoo.pl. Przykładowe zastosowanie SymbioStream można zobaczyć w sklepie SklepSPA.pl.

Rozwiązania techniczne

Największym wyzwaniem technicznym stojącym przed systemem SymbioStream była konieczność jednoczesnej obsługi tysięcy zapytań ze strony setek sklepów internetowych. Na stronach sklepów prezentowany jest widget reklamujący koplementarne sklepy, a odpowiedź serwera musi nastąpić w ciągu pierwszej sekundy i równocześnie musi nastąpić zapis statystyk. Problem wydajności został rozwiązany dzięki zastosowaniu systemu buforowania pamięci Memcached, w którym są przechowywane bieżące statystyki, zrzucane do bazy PostgreSQL co 15 minut. Ponadto, w systemie Memcached są przechowywane całe zestawy gotowych widget'ów dla każdego sklepu, które są generowane na nowo co 15 minut. System obsługuje obecnie setki sklepów internetowych, realizując miliony wyświetleń widget'a dziennie, a całość jest serwowana przez zaledwie jedną maszynę dedykowaną z systemem LightTPD.

Wybrani klienci Dotcom River