Case study

Opinia klienta

Mariusz Możdżonek,
SEO & SEM Specialist

Conrad

Dzięki wykorzystaniu doświadczenia w projektowaniu systemów reklamowych firmy Dotcom River, udało nam się wspólnie stworzyć efektywny system promowania produktów Conrad.pl w sieci wyszukiwania Google w sposób masowy, a jednocześnie skuteczny. Aplikacja AdWords API Tool pozwala dotrzeć z ponad 100–tysięczną ofertą produktową sklepu Conrad.pl do ogromnej części użytkowników wyszukiwarki Google w najbardziej precyzyjny sposób, co nie byłoby osiągalne w przypadku wykorzystania tradycyjnych narzędzi systemu AdWords.

Firma Dotcom River dzięki sumiennemu podejściu i twórczemu zaangażowaniu w projekt dostarczyła nam kompletny i niezawodny produkt, znacząco usprawniający działania reklamowe naszej firmy.

Dla Magento

Sklepy na platformie Magento mogą teraz korzystać z dedykowanego modułu BidGit do łatwego tworzenia efektywnych kampanii AdWords bezpośrednio z panelu Magento, nawet dla tysięcy produktów.

Jak tworzyć kampanie AdWords dla produktów z Twojego sklepu na Magento

Prezentacja

Zobacz jak zwiększyć sprzedaż z narzędziem AdWords API, równocześnie optymalizując koszty kampanii - pobierz prezentację.

Google AdWords API Tool

Google AdWords API Tool

Google AdWords API Tool to narzędzie stworzone dla internetowego sklepu Conrad.pl - polskiej filii największego w Europie sprzedawcy wysyłkowego sprzętów technicznych i elektronicznych. Aplikacja umożliwia generowanie reklam dla ponad 100 000 produktów oferowanych w sklepie i zautomatyzowane zarządzanie nimi poprzez API AdWords, za pomocą dedykowanego interfejsu webowego.

Specyficzne cechy usługi

Często optymalnym sposobem promowania oferty sklepu internetowego w Google AdWords jest strategia "długiego ogona", która zapewnia wyższą konwersję kliknięć w reklamy na zakupy klientów, przy równocześnie niższych kosztach jednostkowych reklamy wyrażonych w CPC. Strategia ta wiąże się z koniecznością wygenerowania unikalnych reklam i słów kluczowych dla tysięcy produktów z różnych kategorii, dostępnych w asortymencie sklepu. Sprawne zarządzanie taką ilością reklam i bieżące modyfikowanie pojedynczych słów kluczowych, czy też tekstów reklam, które powinny zawierać aktualne ceny produktów, jest niezwykle trudne i czasochłonne z poziomu panelu AdWords, czy nawet z zastosowaniem programu AdWords Editor. Aplikacja dla sklepu Conrad została stworzona w celu rozwiązania tego problemu i maksymalnego uproszczenia procesu zarządzania i optymalizacji masowych kampanii produktów sklepu.

Inteligentne algorytmy optymalizują kampanię szybko i precyzyjnie i nigdy się nie mylą.

Jest to możliwe dzięki inteligentnej automatyzacji wybranych funkcji, takich jak: generowanie milionów tekstów reklam oraz nawet do 2 milionów unikalnych słów kluczowych i aktualizacja ich treści, zmiana statusu reklam oraz tworzenie struktury konta (rozbicia na kampanie, grupy i reklamy). Ponadto, aplikacja jest zintegrowana z kontem AdWords w taki sposób, aby zmian wprowadzonych na nim przez specjalistę SEM nie nadpisywać danymi wygenerowanymi automatycznie przez aplikację. Google AdWors API Tool automatycznie wstrzymuje kampanie reklamowe, jeśli stany magazynowe spadną poniżej ustalonego progu lub produkt jest niedostępny, co znacząco optymalizuje koszty kampanii.

Projekt funkcjonalny i graficzny

Interfejs AdWords API Tool dla Conrad'a to zmodyfikowana wersja standardowego interfejsu AdWords, pozwalająca dodatkowo na monitorowanie procesu generowania i aktualizacji reklam.

Google AdWords API Tool screen Google AdWords API Tool screen

Listy reklam zostały wyposażone w rozbudowany system filtrów, dzięki czemu monitorowanie i zarządzanie kampanią jest dużo prostsze i bardziej efektywne.

Rozwiązania techniczne

Aplikacja została napisana w jezyku PHP z wykorzystaniem framewok’a Symfony2 oraz dodatkowych pakietów (ang. bundle), takich jak Sonata. Pobieranie danych ze sklepu odbywa się raz dziennie poprzez wczytanie plików CSV. Komunikacja z AdWords jest realizowana za pośrednictwem API w najnowszej wersji, z wykorzystaniem przygotowanych przez Google bibliotek dla języka PHP.

Chcesz sprzedawać więcej dzięki Google AdWords?

Dedykowane narzędzie dla Google Adwords zoptymalizuje
i zautomatyzuje kampanie Twoich produktów lub usług

Budujemy systemy oparte o API Google Adwords zwiększające efektywność kampanii AdWords. Jest to możliwe dzięki sprawnej automatyzacji niezbędnych czynności oraz optymalizacji parametrów kampanii. Przykładowe funkcje tworzonych przez nas programów to:

  • Automatyczne generowanie nawet milionów tekstów reklamowych i unikalnych słów kluczowych oraz bieżąca aktualizacja reklam – specjalne algorytmy wykonują tę czynność szybko i dokładnie na podstawie feed’ów zaciąganych z bazy danych, co eliminuje błędy i redukuje nakłady pracy ludzkiej oraz czasu, a tym samym koszty.
  • Aktualizacja danych tysięcy produktów z oferty sklepu pod kątem ich opisu, ceny, czy też stanu magazynowego – funkcja ta zapobiega "przepuszczaniu" pieniędzy na reklamy produktów już niedostępnych w sprzedaży, a także wprowadzaniu klienta w błąd.
  • Automatyczne dopasowywanie stawek reklam w zależności od ceny produktu i przewidywanego zysku ze sprzedaży oraz konwersji – algorytm oparty na matematycznej formule nigdy się nie myli przy propozycji opłacalnej dla Ciebie stawki i na bieżąco będzie ją aktualizował, aby zapewnić Twojej reklamie możliwie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki.
  • Optymalizacja strategii kampanii pod kątem trendów rynkowych oraz prognoz wzrostów i spadków efektywności – możliwe jest to dzięki "inteligentnym" algorytmom, które uczą się na podstawie tendencji sezonowych, ustawień ręcznych, zdefniowanych celi oraz dotychczasowych efektów kampanii lub pojedynczej reklamy.
  • Nadzór i optymalizacja kampanii Google Product Listing Ads prowadzonej w Google Product Search – możliwość zdefiniowania polityki stawek stosowanych algorytmów (bids), negatywnych słów kluczowych (negative keywords), a także pełen wgląd w statystyki kampanii prowadzonej w Google Shopping, wraz ze ścieżką konwersji pojedynczego produktu.
  • Personalizowane raporty i automatyczne powiadomienia sms – ułatwiają wgląd w istotne dla firmy aspekty kampanii oraz umożliwiają natychmiastową reakcję specjalisty SEM na ważne zmiany pojawiające się w obrębie kampanii, bez konieczności ciągłego logowania do konta.
  • Zaawansowane filtry ułatwiające wgląd w aktualny stan kampanii – w zależności od Twoich indywidualnych potrzeb, personalizowane filtry pozwalają szybko sortować masowe informacje np. po statusie, liczbie, czy typie reklam, a nawet stanie magazynowym reklamowanego produktu.
  • Optymalizacja kampanii lokalnych na urządzenia mobilne – automatyczne zmiany stawek, treści oraz czasu emisji reklam, zależnie od godzin otwarcia Twojego sklepu, dostępności produktów lub lokalizacji konsumenta mogą nawet kilkakrotnie zoptymalizować ROI.
  • Integracja z innymi wyszukiwarkami i kontami Social Media – możesz mieć wgląd w jednym interfejsie w statystki kampanii z innych wyszukiwarek, takich jak Yahoo, Bing, MSN, a także z usługami Facebook Marketplace oraz Facebook Exchange (platforma real-time bidding), aby algorytmy optymalizujące stawki brały pod uwagę wszystkie wykorzystywane przez Ciebie kanały promocji i ich efekty. Skuteczność działań w obrębie różnych kanałów eMarketingu możesz szybko porównać dzięki personalizowanym raportom.
  • Integracja z narzędziami SEO - analizuj efektywność swoich działań SEM (Search Engine Marketing) czyli SEA (Search Engine Advertising) i SEO (Search Engine Optimization) dzięki integracji z profesjonalnym oprogramowaniem do analizy SEO.

Interesuje Cię pojedyncza wybrana funkcja, szczególnie uzasadniona w kontekście działalności Twojego biznesu? Nie ma problemu, tworzymy narzędzia dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Wybrani klienci Dotcom River